PDA

Wyświetl w pełnej wersji : W jakim wieku najlepiej odebrać szczenię od hodowcy?

Deirdre
01-02-2008, 17:31
[Wątek wydzielony z mojej galerii - Behemot.]

Kto w wieku dwu miesięcy wydaje szczeniaka - od tego trzeba zacząć! No ale to bardzo popularny zwyczaj bo w tym wieku (8 tyg) pieski i kotki takie słodkie i łatwiej znajdują nabywców.... Pytanie tylko czy odpowiedzialnych... :(

Behemot
01-02-2008, 18:16
Kto w wieku dwu miesięcy wydaje szczeniaka - od tego trzeba zacząć! No ale to bardzo popularny zwyczaj bo w tym wieku (8 tyg) pieski i kotki takie słodkie i łatwiej znajdują nabywców.... Pytanie tylko czy odpowiedzialnych... :(

A czy 8 tygodni to nie jest właśnie ten magiczny, najlepszy wiek do wydania szczeniaka? :hmm: Nie wiem, nie znam się, tak czytałam...

Ja Sońkę wzięłam, kiedy miała właśnie ok. 8 tygodni, ale przedtem jeszcze tydzień czy 10 dni spędziła w przytulisku, do którego ją podrzucono razem z dwiema siostrami, więc była jeszcze wcześniej odłączona od matki - no, ale na to nie miałam wpływu. W każdym razie odłączona od matki była stanowczo za wcześnie, co potem uwidaczniało się w jej zachowaniu :roll:

dogaja
01-02-2008, 19:11
Kto w wieku dwu miesięcy wydaje szczeniaka - od tego trzeba zacząć! No ale to bardzo popularny zwyczaj :(

Polskie przepisy hodowlane pozwalają na to, gdy szczeniak ma 7 tygodni.
Natomiast jesienią widziałam w parku na smyczy beagielka, który wydawał mi się niesamowicie malutki. Dziewczynka, która go prowadziła, powiedziała mi, że ma 4 tygodnie i od tygodnia jest u nich. Nie miał papierów, ale – jak się chwaliła – pochodził z zarejestrowanej hodowli, tylko został sprzedany „na boku”, bez rodowodu. Szlak mnie trafił, ale dziewczynka zorientowała się, ze coś jest nie tak i dała drapaka, a ja bardzo się spieszyłam do pracy i nie mogłam pozwolić sobie na to, żeby ją gonić. To jest prawdziwa tragedia – pozbywanie się trzytygodniowych piesków, bo sikają itp. :mad::0035:

Behemot
01-02-2008, 23:00